11 Mayıs 2009 Pazartesi

Acı & tatlı kurabiye

Günler su gibi geçiyor biraz acı biraz tatlı yaşam..

Pek buralara takılamıyorum yorgunluk ağır basınca

okumakla yetiniyorum biraz...Yaz çabuk gelsin istiyorum ömürden gidiyor ama olacak o kadar..

Geçen gün komşularımla yemek yedik terasta bir kurabiye yapmış

acı biberli (chili) denedim merak edip..hiç tahmin edemezdim acıyla tatlının karışımının bu kadar nefis olacağını hemen tarifini aldım henüz denemedim.Ben de ne meraksızım dimi denemeden size topu atıyorum ama vaktim olmadı yani..Şimdi yazayım arzu eden dener belki...

CHILI - SABLES

Yaklaşık 40 tane çıkıyor bu tariften

175 gr Butter , margarinde olabilir

75 gr şeker

1 çimdik tuz

1/2 çay kaşığı vanilya şekeri

1 kırmızı chili biber çekirdekleri çıkmış,ince kıyılmış

250 gr beyaz un

1-2 yemek kaşığı su

Yağ bir kapta oda sıcaklığında yumuşayınca hafif karıştırın

un hariç diğer malzemeleri sırayla katın karıştırın açık renk alana kadar.Unu ekleyin yumuşak bir hamur elde edeceksiniz.Hamuru ikiye ayırıp yaklaşık 4 cm kalınlığında yuvarlak bir rulo yapın plastik folyeye sarıp buzdolabında 30 dk bekletin.

Önce rollenin birini alın 5mm kalınlığında dilimler kesip fırın kağıdına dizin yeterli aralık bırakarak.Yine 10 dk.sogukta bekletin

200 derece önceden ısıtılmış fırında 10 dk pişirin.Soğumaya bırakın sonra bisküvi kutunuza koyup kahveyle acıyla tatlının tadını çıkarın .Afiyet olsun

Not :

Bugün pazar tarifi vermenin üstünden geçmiş bir hayli zaman ama denedim sonunda eksik olan suymuş yoksa hamur tutmuyor.Bir de margarini eritip denemek lazım belki su gerekmez o zaman..Şimdi fırından çıkınca resimde eklerim. ;))

Himmm en sonunda denendi ben yildiz kaliplarla kestim.Tat güzel ama aceleciligimden sanirim mikserle yeterli cirpilmadi iyice mikserlemek gerekiyor.

2 yorum:

  1. allah allah ne orjinal bir tad
    nasıl olur acaba
    ilginçmiş

    YanıtlaSil
  2. teyzem böyle tatlı acı bir çorba yapar, çok tuhaftır ama çok lezzetlidir, kurabiyeyi demek isterim doğrusu

    YanıtlaSil

Hoşgeldin :)içinden geldiği gibi...

LinkWithin

In Verbindung stehende Pfosten mit Thumbnails