9 Ekim 2009 Cuma

Pinokyo

Pinokyo yu bilmeyen var mıdır ki..sanmıyorum çocukluğumuzun sevimli yaramaz,insan olmaya çalışan odun kuklası..

Burda çıkan aylık bir Türk gazetesinde Sunay Akın da yazılar yazıyor.Bu ay ki sayısında Sunay Akın'ın Pinokyo yazısını okuyunca paylaşmak istedim.Masalımsı bir dille Pinokyo'nun nasıl doğduğunu ve bu yıl kitap olarak yayınlanışının 125.inci doğum günü olduğunu anlatmış.

Pinokyo'nun yazarı Carlo Collodi,asıl soyadı Lorenzi imiş ama annesinin köyü olan Collodi'yi kullanmış.Yerel bir İtalyan gazetesinde 1881 yılında okuyucuyla buluşmuş.Sunay Akın'ın şu cümlesini aynen yazıyorum.

"İnsan olmaya çalışan bir kukla ve milletini kukla olmuş bir yönetimden kurtaran Atatürk aynı yılda,1881 de doğmuştur.Şimdi bir doğum günü pastasının üzerinde ki 125 mumu üflemeye davet ediyorum sizleri,cigerlerinizde o çocukluk günlerinizden kalma o temiz,kirlenmemiş saf nefesle..."

Kalın sağlıcakla..

1 yorum:

  1. Sunay Akını geçen dönem tiyatroda tek kişilik gösterisin de izledim. müthiş bir zeka ve tarihi bir biriyle çok güzel bağlıyor.Atatürk'ün hayatına dair de çok güzel anılar anlatmıştı.sevgiyle kal.

    YanıtlaSil

Hoşgeldin :)içinden geldiği gibi...

LinkWithin

In Verbindung stehende Pfosten mit Thumbnails