4 Ocak 2010 Pazartesi

Antik roma hamamı

Antik roma hamamının maketi
Bu tatil biraz dinlenme arınma tatili oldu. Geçen yılda gitmiştim o zaman kar vardı.
Görüntü muhteşemdi bu sefer sürekli yağmur yağdı. Ama yağmur altında sıcak sularda yüzmekte bayağı keyifliymiş.
İsviçre'nin Basel şehrine sınır olan Almanya'nın Badenweiler
termallerindeydim.Bana çok yakın otobandan bir saatte ordaydık.
Kaldığımız otelde yaş ortalaması 60-80 idi en genç bizdik yani ;)
Ama kaldığımız otelde daha önce kaldığımız için yine orayı tercih ettik.
En genç bizdik diyorum ama valla bizi cebinden çıkarırlar
daha dinamikler.Yılbaşı gecesi havai fişek gösterisinden sonra biz
tıpış tıpış odamızın yolunu tutarken onlar vals yapıyordu :)
Sabahta erkenden kalkıp 2-3 saatlik yürüyüş gezisine katıldılar.
Biraz Almanlar ve İsviçre'lilerden bahsetmek istiyorum.
Benim o kadar çok Alman tanıdığım yoktu yani birebir daha
yakından tanımamıştım.Ama şimdi bir Alman bayan arkadaş var iş yerinde
ve bu tatil vesilesi ile biraz gözlemleme fırsatım oldu.Daha cana yakın ve güleryüzlüler.
Şimdiye kadar birçok İsviçre'li den Almanlar hakkında hep duyduğum
kibirli burnu büyükler ama işin komik tarafı bunu söyleyenlerin
çoğunun ya anne tarafı ya da baba tarafı Alman :)
İşte böyle bir durum çözemedim.
Biraz da Badenweiler dan bahsedeyim.Çok şirin hemen hemen tamamı otellerden
oluşuyor kaplıca olması nedeniyle sanırım.Çok düzenli temiz pırıl pırıl bir yer.
Yeni kaplıca binasının hemen yanında eski antik termalin kalıntıları var.
Dikkatimi çeken özenle korunması aklıma ülkem geldi,
ne kadar çok antik kalıntılarımız yok olup gitti bugüne kadar.Antik roma hamamının kalıntılarının olduğu yerde ortaçağ da taş ocağı varmış Taş çıkarırken bulmuşlar kalıntıları 1784 yılında Hemen yine yanına büyük bir kurpark yapılmış 1850 yılında
çeşitli hastalıkları bulunan insanlar buraya şifa bulmaya gelirlermiş.
Havuzlar sağlı sollu olmak üzere dört büyük havuzdan oluşuyor.Ayrıca yanlarda yine ufak odalar var.
Tahta takunyalar hamamda kullanılan

Antik Roma hamamına giriş,cam fanusla üzeri kapatılıp korumaya alınmış.
Antik roma hamamının hemen üst kısmında yeni modern termal binası var.
İçinde iç ve dış sıcak termal sulu havuzlar çeşitli masaj odaları,sauna,türk hamamı gibi
bir çok şekilde hizmet veriyor.
Bu günlükte bu kadar eklemeler olabilir vakit buldukça..
kalın sağlıcakla

6 yorum:

  1. Asiscim tepsiler sana kurban olsun canım benim. Sen bi gel vatana daha ne tepsiler, ne ciciler, kokoş işler yaparızzzzzz. sevgilerrr

    Tarih böyle korunur ve kollanır olmalı bizimkiler Allaha emanet .....

    YanıtlaSil
  2. keyifle geçen zamana,
    tanık olmam beni çok keyiflendirdi.Fotoğraf makinesi ne önemli bir icad.Dünyanın bir ucundan bir yeri tanıma fırsatı verdiğin için sdonssuz teşekkür.
    Cam fanus ile koruma yapay dursada
    gelecek nesillere aktarmanın başka nasıl bir yolu olabilirdiki.
    kültür miraslarına sahip çıkan ülkeleri seviyorum.
    İyisine düşülürse her yerde insan insan işte.Kocaman sevgiyle

    YanıtlaSil
  3. Asisicim, Pamukkalede dibinde antik sütünların , heykellerin olduğu bir havuz var, yüzerken bu sütünlara heykellere falan ayağın değiyor. Havuzun sıcaklığı yaz kış 38 derece bildiğim kadarıyla. Özel İl İdare işletiyor. Arka tarafı ise antik tiyatro. Böyle bir yerin değerini bilemiyoruz.Yağmur yağınca topraktan antik paralar çıkıyormuş, çocuklar bunları çıkarıp gelene geçene satıyorlar. Yani anlayacağın her şeyi korudukta sıra antiklerimi korumaya geldi zihniyetine bizde devam...

    Bu ara bende sıcak sulara girmek istiyorum. En son Bursa da girmiştim yıllara önce.

    Almanların sıcak kanlılığı Türklerle uzuuun zamandır iç içe yaşamaktan bulaşmıştır:))))

    Çook öptüm seni

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler canım oraları görmüş olduk sayende

    hamam sefası da ne güzel olur bizim buralarda değil mi canım?

    öpüyorum seniiii

    YanıtlaSil
  5. Sevgili asis,güzel ve sağlıklı bir yılbaşı geçirdiğine sevindim.
    Bizim ülkemiz bir çok zenginliklere sahip ama değeri bilinmiyor.İnsanlar yaşadıkları şehirlerdeki tarihi eserlerden bi haber,ama yurt dışında insanlar kendilerine ait olmayan tarihleri sahiplenip yaşatıyorlar.
    toplun olarak bilinçlenmemiz gereken bir çok eksiğimiz var eğitim şart.sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Yılın ilk yorum altını yazayım tembelim ne yapayımmmm :)
    Mamilacım sevgiler canım ah inşallah o gün gelecekmi :)neyimiz allaha emanet değil ki..
    .........
    Balkahvecim uzakları yakın edebiliyorsak ne mutlu bize..cep telefonu çıktığı zaman ne sevinmiştim anında haberleş sevdiklerinle şimdi ise yetişemiyorum teknolojiye :)çoook sevgiler canım.
    ..............
    lalecim yaz tatili iyi oluyor ama kışın bu termal olayıda harika senin gitme zamanın gelmiş bir kaçamak yap bence evdekilere süpriz olur hem alıştırmak lazım dimi :)almahlar için bak dediğin doğru olabilir ;)sevgiler canım.
    ..............
    Maviannecim hamama çocukluğumda gitmiştim gidiş o gidiş :) eminim çok keyifli olur.öptüm ben de...
    ..............
    Sevgili Gümüşay eksik o kadar çok ki ama hiç bir gayrette yok sanki inşallah daha bilinçli bir toplum olma mertebesine ulaşırız birgün..sevgiler sana

    YanıtlaSil

Hoşgeldin :)içinden geldiği gibi...

LinkWithin

In Verbindung stehende Pfosten mit Thumbnails