2 Nisan 2010 Cuma

Yağmur,ağaç,orman

On yıllık yağmur periyoduna girmiş dünya
bana gelen e-mail de yazıyor.
Ve yazıyor ki..
Bu nedenle yediğiniz her türlü meyvenin
çekirdeklerini çöpe atmayın.
Bulunduğunuz yerde 10 cm toprağın altına gömün
üzerine bir bardak su dökün.
Bu uygulamayı Tema da yaptı ve teşvik ediyor.
Doğaya yardım etmek,gelecekte etrafımızı saran
beton ve gökdelenlerden alamayacağımız oksijeni
karşılamak için bile bu çekirdekten çıkacak ağaçlara ihtiyacımız olacak.
Dikilen bu çekirdeklerin yarısı yeşerip ağaç olurmuş.
Gelecek nesillere yeşil bir dünya kalması için
herkes elinden geleni yapmalı,ben de paylaşmak istedim.
Keyifli bir haftasonu dileğimle...

5 yorum:

  1. çocukken de yapardık aslında , karpuz çekirdeklerini, kiraz çekirdeklerini toprağa gömerdik.

    Benim çekmeceler çok dağılmış be Asiscim. Bu günden beri kafam , kazan gibi...

    YanıtlaSil
  2. sevgili asis uyarını dikkate alıcam ve mümkün oldukça uygulamaya çalışıcam sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Asisciğim
    umarım uygulayabiliriz..
    hatta yeniden yeşermesi için eski güzel günlerin herkesin gönlüne de
    merhamet gibi edep gibi asil duygular ekebiliriz.....
    çok ama çok sevgimleee
    balkahve

    YanıtlaSil
  4. Ne guzel birsey uygulamak lazim.. buralarda yesil gormek cok zor :( biz apartmanimizn onune agaclar diktik buyumelerini dort gozle bekliyoruz :)

    Iyi hafta sonlari diliyorum :)

    YanıtlaSil
  5. çok doğru canım.
    bende çocukluğumda anne- babamdan öğrenmiş yıllar yılı yapmışımdır.
    gerçekten ne çokk ağaçlarımız oldu.
    hele dalından yemek yokmu ?

    sevgiler güzellikler...

    YanıtlaSil

Hoşgeldin :)içinden geldiği gibi...

LinkWithin

In Verbindung stehende Pfosten mit Thumbnails