7 Ekim 2010 Perşembe

İsviçre'nin sembolleri


Alphorn İsviçre'nin milli üflemeli bir enstrümanıdır.Açık alanda çalındığı zaman 5-10 km öteden duyulurmuş.
Geçenler de şehrin meydanın da bir kadının elindeydi.Ama ara vermiş çalmaya sanırım biriyle sohbetdeydi ordan aklıma geldi şimdi yazayım dedim.Genelde erkekler çalıyor sanıyordum çünkü canlı hiç dinlemedim.Ama demek kadınlar da varmış çalan ama insanın nefesi kuvvetli olmalı sanırım.

Alphorn festivali  dinlemek isterseniz.

Alpen Edelweiss (Leontopodium) yine İsviçre'nin sembollerinden Alpler de yetişen bir çiçek 5 ila 20 cm kadar uzayabiliyormuş.Yaklaşık 1800 ile 3000 metre yükseklikler de Alplerde bulunur.İsviçre dışında Balkanlar,Tibet,Himalaya,Japan ve korea da da yetişirmiş.İsviçre de koruma altına alınmış koparmak yasak.

Bugün İsviçre de Alphorn,İsviçre çakısı,peyniri,çukulatası ve Edelweiss çiçeği gibi ülkenin sembolleri arasındadır.

1 yorum:

  1. Ah işte kızlar büyürken İsviçrede olsam çok rahat eder o çalgıdan mutlaka edinirdim... Onları çağırmaktan ses tellerim incinirdi:))

    İsviçre çakısını biliyorum Kocamda çakması var:))) nere gitsek bavula atar...

    çikolatasınıda sayende tattık... e çiçeğininde resmini gördük...Millet akıllı korumaya alınıyor, bizim kardelenleri ellerinden gelse yerler valla..))
    Çook öptüm Asisim

    YanıtlaSil

Hoşgeldin :)içinden geldiği gibi...

LinkWithin

In Verbindung stehende Pfosten mit Thumbnails