7 Kasım 2010 Pazar

Bir mim,bir kitap

Aslında çok uzun zaman olmamış yazmayalı sadece biraz zamansızlıktan küçük bir molaydı.Çalışanlar bilir işten çıkıp eve koşturmak hemen mutfağa ne pişirsem şimdi bu yorgunlukla telaşı hem çabuk olsun ama lezzeti de olsun.Sonra yapılacak diğer başka işler de vardır hergüne pay edilmiş,yemeği yedikden sonra öyle bir mahmurluk çökerki bazen gözlerinizi açık tutmak için gayret edersiniz ama yenik düşme ihtimali çook yüksek olur ki bu moddayım günlerdir.Burda kime nasılsın desem herkes aşırı yorgunluk ve halsizlikten yakınıyor o zaman diyorum sadece ben değilmişim bu memleketin havası böyle yapıyor belki...Lale'cim benim bu tembellik sessizliğimi bozmak istemiş eh başım üstüne..Güzel bir mim hoşuma gitti keyifle yazmak istedim ama biraz şiddetli bir baş ağrısı vardı bekledim geçsin..Benim kitaplığım üç bölüm halinde göz göz şimdi hangi göze elimi uzatsam dedim sonra o piti piti gibi bir seçmeceyle denk gelen gözden elimi dokunduğum bir kitabı aldım.
Önce bu mimin kuralları varmış efem öyle pata küte olmuyor.O kuralları bir verelim sonra yazalım.

"Kitaplığınızın karşına geçin. Gözlerinizi kapatın. Derin bir nefes alın. Elinizi kitapların üzerinde gezdirin ve birini seçin. Şimdi gözlerinizi açın. Bir kitap seçmiş durumdasınız. O kitabı satın aldığınız ya da hediye gelmişte olabilir anı hatırlamaya çalışın. İlk kez okuduğunuzda neler düşünmüştünüz, hatırlayın. Şimdi sayfaları şöyle hızlıca bir dolanın ki, kitabın kokusu burnunuza gelsin. Evet, ne güzel bir koku bu! 55. sayfayı bulun. Sayfayı tekrar okuyun. Sayfadan bir paragraf seçin ve mim konusu olarak bunu blogunuza yazın. Daha sonra siz de arkadaşlarınızdan üç tanesine cevaplaması için gönderin.






Mim Kuralları:


- Mimlenenler mimi cevaplamak zorundadırlar, mim bozulamaz.


- Mimin bozulması teklif dahi edilemez.


- Mim yalnızca 3 kişiye gönderilebilir.


- Karşılıklı mimlemeler yasaktır.


- Mim, her bir blog için sadece bir kez cevaplanabilir.


- Mim kurallarının ilk 6 maddesi değiştirilemez.
Kitaplığımda çok okumadığım kitaplar var hala
elime değen Sunay Akın'ın Ay Hırsızı ve henüz okumadım.
Severim Sunay Akın'ı okumayı dinlemeyi hem masalsı hem şiirsel
bir tarzda yazar bana göre..İnsanın yüreğine dokunan kelimeleri
bir şiir yumaşaklığında masal gibi anlatır.Bir masal gibi anlattığı
hikayeleri geçmişin tozlu derinliklerinden bugüne gün ışığında
bizlere sunar...
Kitabı bu yaz aldım Beyoğlu'nda bir kitapcıdan.
Kitabın 55.ci sayfasını açıp okuyorum önce ,yazacağım..
55.ci sayfayı okudum bana yıllar önce okuduğum ve çok
etkilendiğim bir kitapı hatırlattı.Che Guevara...
Seçtiğim paragraf ,
" Türk şair Hikmet gibi,mezarıma sadece bitmemiş bir
şarkının üzüntüsünü götüreceğim "
Küba devrimine yola çıkmadan önce ailesine yazdığı son
mektuptan bir pragraf bu...
Kızılderili liderin şarkısı yarım kalmaz,tam aksi,
Küba Devrimi'nden sonra büyük bir koro tarafından söylenir,
diyor Sunay Akın.
Bu da okuduğum Che'nin hayatını anlatan kitaptan
çocuklarına yazdığı bir pragraf,
"Özellikle,dünyanın herhangi bir yerinde,herhangi bir insana yapılmış
haksızlığı içinizde hissedecek kadar duyarlı olunuz."
Che : "Gerçekten insan olan insan,başka bir yanağa inmiş
tokadı kendi yanağında hissetmek zorundadır."
Ve : " Gerçekci olalım,imkansızı isteyelim."Che Guevara...
Umarım bu Mim'in hakkını vermişimdir elimden geldiğince..
Kahraman olmak kolay değildir,koca bir yürek ister dünyayı içine alabilen...
Düşünürüm artık neden kahramanlar yok diye,yürek kalmamış mıdır insanoğlunda..

Şimdi de mimlemem gereken isimleri seçmem gerekiyor..
Mavianne , uzun zamandır suskun Hamdiye arkadaş olsun ve Buğdaytanesi diyor topu onlara atıyorum :)
Lale'cim sessizlik bozuldu sayende ama ben daha uyumak istiyordummm ;)
Şaka bir yana bazen arada böyle birileri harekete geçirince iyi oluyor galiba yoksa
tembellik tembelliği getiriyor.
Bugünün etkinlikleri de başka yazıya kalsın bakalım...
Sevgiyle...



 






                    






2 yorum:

  1. oh ne güzel oldu iki sevdiğim bir yazıda bir araya geldi... Sunay Akın, O'na modern meddah diyenler ne kadar haklı... bu gün yine doyumsuz bir sohbeti vardı. Eğer senin uyduda Türkmax varsa her cumartesi saat 18.30 da çok güzel bir programı var...
    CHE ise benim tüm zamanlarımın kahramanı... Henüz okumadığım bir kitabı var evde AMERİKO LATİNO galiba adı yanlış hatırlamıyorsam...
    Çok teşekkür ediyorum Asiscim sesimi duydun çağrıma cevap verdin...

    YanıtlaSil
  2. Canım yeniden sesini duyduğuma sevindim.Sunay Akın'nı abartısız saatlerce bıkmadan dinleyebilirim.Kitaplarını çerez niyetine okuyorum.Oyuncak müzesini gezince ise çalışkanlığına hayran oldum.Kendine iyi bak sevgiler

    YanıtlaSil

Hoşgeldin :)içinden geldiği gibi...

LinkWithin

In Verbindung stehende Pfosten mit Thumbnails