8 Aralık 2010 Çarşamba

Noel çiçeği







Yeni yıl yaklaşırken herkes bir telaş içinde alışveriş yerleri yoğun.Işıltılı vitrinler,noellik hediyeler ve insan yoğunluğu.Ben de kuzulara aldım birşeyler nasılsa henüz okuyamıyorlar yazabilirim :) . Anneleri evi süpürürken ikisi birden sahipleniyormuş süpürgeye,anneyle hem fikir olup aldım ikisine de bir pilli süpürge hem de öyle markalı falan ;) umarım bu hamaratlıkları büyüyünce de devam eder.Bakalım göreceğiz sonucu noel günü yoksa yine annenin süpürgesine mi talip olacaklar.Yeni yıl yaklaşırken hani her yerde kokinalar satılıyor diyorsunuz ya buranın da noel çiçeği weihnachtstern ekim ve aralık ayları arasında satılır.Özellikle noel zamanı yoğun satılır.Geçen hafta kızımla daha önce ders aldığı kalligrafi sanatçısının atölyesinde bir gün geçirdik işte noel için çeşitli kartlar ve windlicht yaptık.Çeşitli renkte mürekkeple herkes kendi yeteneği ölçüsünde sanat eserini oluşturdu ;) tabii sonra kalligrafi yazısı yazılacak üzerine ben boş bıraktım sonra yazmak için hala bekliyorlar..Windlicht bir çeşit mumluk,dana derisinin çeşitli işlemlerle kurutulmuş son halini istediğiniz ölçülerde kesip (biz ufak bir cam mumluğa göre kestik) üzerine mürekkeple istediğiniz bir sözü yazıyorsunuz.Mum yanınca çok güzel bir görüntü ortaya çıkıyor.İşte böyle bu arada bunlardı hayatımda olan bir de Kirpinin Zerafetini okudum bitirdim nihayet,insana bakmasını bilmek,ben de bıraktığı his aynı duyguları Kürk Mantolu Madonnayı okuduğumda da hissetmiştim.
Kalın sağlıcakla...


14 yorum:

  1. Bizim buralarda bu çiçeğe Atatürk çiçeği diyorlar...

    YanıtlaSil
  2. hahha umarım kuzular hep böyle hamarat olurlar...
    Çiçek bizim Atatürk çiçeği dediğimiz çiçeğe benziyor dimi...

    Kirpinin Zerafetini çok beğenerek okumuştum... Filmide kitap kadar güzeldi.

    Asisisim ne kadar özlemişim seni yav...
    Öptüm çok

    YanıtlaSil
  3. Harika uğraşılar bunlar,yapanla yapmış kadar mutlu olduğum,gülünle gülümsediğim zevkler.Kutlarım anne kızı.Kuzular inşallah mutlu olurlar resimleyebilirsen süpürgelerini çok hoş olur.
    İnsana bakabilme sanatı,kendimi iyi zannederdim bu konularda şimdilerde anlıyorum ki daha çokkk yolum var..Bakmakla görmek arasında bilipte bilmemek arasında kaybolmamak temennisiyle çok öpüyorum,sevgiler asisim.

    YanıtlaSil
  4. Amerikada'da her yer bu ciceklerle dolardi noel yaklasirken biz Ataturk cicegi diyoruz galiba buna Turkiye'de yanlis hatirlamiyorsam..
    Bende o kadar cok ozledimki kitap okumayi burada Turkce kitap bulabilmek imkansiz keske yanimda daha cok kitap getirseydim diye pisman oluyorum...
    bu arada http://btemplates.com/ burada cok guzel sablonlar var yuklemeside cok kolay begendigini indirip htlm yi duzenleden bloga yukleyeceksin vakit bulursan ugrasirsin belki ;)

    YanıtlaSil
  5. Leylak'cım tabii ben tr de yaşamayınca bilmiyorum bak :)öğrenmiş oldum.Sevgiler.
    ...............
    Lale'cim umarım olurlar :)ben de özlemişim ;)öptümmm.
    .......
    Balkahvem hepimizin çoook yolu var yaşayarak,görerek,tecrübeyle öğreneceğiz elbet..öptümmm.
    .............
    Meral'cim ben bilmiyordum bak TR de Atatürk çiçeği dendiğini öğrendim :)teşekkürler vakit bulursam denerim.Öpüyorumm.

    YanıtlaSil
  6. Ben de bu bağlantıyı hiç kuramadım aralarında. Almanya'da noel zamanının göstergesi olan bu çiçek burada Atatürk çiçeği diye geçiyor.
    Noel dışında da çok kullanılmaz aslında :)
    İki kültürden aynı çiçeğe verilen iki ayrı isim. Ne ilginç değil mi?

    YanıtlaSil
  7. Evet niye acaba bilenler bizi aydinlatsin :)ilginc evet..

    YanıtlaSil
  8. 1.Diğer adı Noel Yıldızı olan Atatürk Çiçeğinin “Atatürk” adı ise, bir süs bitkisi olarak Türkiye’de yetiştirilmesi ve tanınmasına ön ayak olan Mustafa Kemal Atatürk’ten gelir
    2.1933 Wenderbit Üniversitesi Profesörlerinden Kirk Landin uzun uğraşları sonucunda yetiştirdiği kırmızı yapraklı bitkiye isim ararken Atatürk ile tanışmış olan bir diğer Profesör Atatürk'ün doğaya olan ilgisine ve bilgisine hayranlığından dolayı bu bitkiye Atatürk çiçeği ismini vermeyi teklif etmiştir. Gerekli yerlere yapılan önerilerden sonra çiçeğin ismi Atatürk çiçeği olarak kabul edilmiştir. Bir çok ülkede özellikle yılbaşlarında ve özel günlerde insanların hediye olarak sıkça tercih ettiği bir bitkidir.
    3.Paşa gönlün neyi tercih ederse ona inansın
    mesala benim paşa gönlüm,çiçeğin yıldıza benzeyip,tıpkı atatürk gibi pırıl pırıl,tertemiz ve nadir zamanları anımsatmasıyla ilgilidir diyor...Mersin de ki evimizde senelerdir yaşatıyoruz..

    YanıtlaSil
  9. Balkahvem valla seni seviyorum :)benim paşa gönlümde 3. şıktan yana ;) çoook teşekkür ve kocamannn öpücükler sana...

    YanıtlaSil
  10. Merhaba,
    maviannenin sayfasindan atlayarak geldim buraya.
    Iyiki gelmisim. Biraz gerilere giderek dolastim sayfanizda. Iyiki gitme kararinizdan vazgecirmis sizi arkadaslariniz:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Günün aydın,dilin bal olsun.
    çok öpüldün haberin olsun.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba sevgili Sünter,hoşgeldin..sevgiler size de...
    ............
    Balkahvem yine şiir gibi yazmışsın :)
    senin de senin de...aynen ;)

    YanıtlaSil
  13. canım arkadaşım,
    noel hazırlıkları tüm hız devam ediyor desene
    hediyeye kesin bayılırlar kuzular ama annelerininkini de kullanmaya devam ederler gibi geldi bana :))

    evet tüm yorumlardaki gibi ben de atatürk çiçeği diye biliyorum bu çiçeği

    kırmızı ve yeşil sanırım noeli çağrıştırdığından heryer o çiçekten sizin oralarda
    bu da benim yorumum olsun

    Ama Atatürke benzetmek daha anlamlı

    sana güzel bir hafta sonu diliyorum

    YanıtlaSil
  14. ne çok severim..
    insanın gözlerini alıyor adeta...

    YanıtlaSil

Hoşgeldin :)içinden geldiği gibi...

LinkWithin

In Verbindung stehende Pfosten mit Thumbnails