27 Ağustos 2012 Pazartesi

Su gibi aktı gitti hayat..

Hayat su gibi akıyor ve biz bunun her zaman farkında bile değiliz.Ya da aklımıza geliyorda çabuk unutuyoruz.Eğer ailenizden uzaklarda iseniz ve artık yaşları epey yol almışsa,kimin öleceğini tabii ki kimse bilemez yoksa hayat devam etmez.Ama bir gün bu haber er ya da geç gelecekti.Hep başkalarının aldığı böyle haberleri duyunca üzülürdük ama kendi başına gelmesi insanın çok farklıymış.Hani derler ya ateş düştüğü yeri yakar..Her ne kadar kendinizi hazırlasanız da gelecek acı habere,inanmak zor gelir.Gece yarısı bura saati ile 11.45 falan balkona çıktım gökyüzü yıldız kaynıyor pırıl pırıl..Ben balkona çıktığım zaman çatı katı olduğu için hep gökyüzüne bakarım yıldızlara..kocaman bir yıldız kaydı,hani yıldız kayınca hep dilek tutulur ya genelde...On dakika sonra telefonum çaldı,babamı kaybettik diye..Sonradan annemin anlattıklarından anladım ki aslında o yıldız kaydığı anda babam ruhunu teslim etmiş.Sakin gürültüyü patırtıyı sevmezdi babam,bayram sabahına saatler kala göçüp gitti sessizce..Bayram sabahına acı haberle uyandı kasaba halkı çünkü o gece üç kişi vefat etmiş.Kimse bayram yapamadı,üç gün de altı kişiyi uğurladılar.Ama öyle bir sessizlik öyle bir güzel matem vardı ki,insanlar acılı ailelere ziyarete koştu,gelen gidenin haddi hesabı yoktu ama hiç kargaşa gürültü olmadı herkes acılı ama metanetliydi.Kalabalık bir cenaze namazı üç sevilen insan aynı anda uğurlandı.Küçük yerlerde işte böyle zamanlarda bir birlik bütünlük saygı daha çok hissediliyor.Bütün çocukları aynı anda ulaştı yanına babamın,en küçük kızı gelemedi Hindistanda Sempozyumdaydı geç görmüş atılan mesajı zaten yetişemezdi..Ama herşey o kadar rutininde aktı ki o kadar güzel uğurlandı ki..Bu da bir tesellidir,bir ay önce de tüm çocukları torunları torunun çocuklarını bol bol gördü hasret giderdi.Yaşı 80 idi onunla ve ondan sonra vefat eden çok genç insanlar vardı.Ölüm her zaman için yaş ne olursa olsun zordur ama o genç insanların aileleri için daha zordu.
Daha önce mezarlıklar soğuk gelirdi bana ama artık öyle gelmiyor.Yüzünde tebessümle sonsuzluğa uğurladık.Huzur içinde uyu babacığım...
Babamın altı kızı var o hepimize oğlum diye hitap etti yaşadığı müddetçe,biz bundan hiç rahatsızlık duymadık niye diye sorgulamadık.Son yıllarda da hep heyhat babadan oğula mirasmış demek gurbet derdi üzüntüyle...Ama her şey öyle su gibi aktı ki en azından son kez yüzünü gördük öyle uğurladık bayram havasında..
Herkesin geçmiş bayramı kutlu olsun.

6 yorum:

  1. Canım Asisim

    Babacığın sürdürdüğü sakin hayat gibi uyusun...
    Sana ve tüm kardeşlerine sevdiklerinizle birlikte sağlıklı , mutlu uzun bir ömür diliyorum.
    Öpüyorum sımsıkı kucaklıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Asicim başın sağolsun allah geride kalanlara ömür versin.Sabırlar diliyorum,sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Lalecim çok tşkler canım,ben de seni çok öpüyorum.
    ...................
    mamilacım canım çok tşkler,çok öpüyorum seni de.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Asis,
    Babana tanrıdan rahmet sizlere de sabır ve uzun ömürler diliyorum. Huzur içinde uyusun.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  5. Asiye'ciğim senin ve tüm ailenin başı sağolsun! Yaşı ne olursa olsun sevdiğimizi kaybetmek çok zor. Sizlere sabırlar diliyorum. Bu yaz başı da biz eşimin annesini son yolculuğuna uğrladık. Alışmak çok zor, zaman gerekli.
    Sevgiler, Figen.

    YanıtlaSil
  6. Leylakcım çok tşkler,dostlar sağolsun.Öpüyorum.
    ......................
    Figencim çok tşkler,seninde başın sağolsun.Zor evet..öpüyorum.

    YanıtlaSil

Hoşgeldin :)içinden geldiği gibi...

LinkWithin

In Verbindung stehende Pfosten mit Thumbnails