14 Temmuz 2010 Çarşamba

Macera dolu..

Erkek gelirse büyük,kadın gelirse küçük tokmağı çalıyormuş.
Kapıya bu tokmak asılmışsa evde evlenecek kız var demekmiş.
Geçmişten günümüze kadar kalmış 1-2 mermer kanalizasyon mazgalı (adını unuttum böylemiydi)
Cinci Hanın avlusu
Cinci han da ki odamız ....................................................
Macera dolu bir tatildi öyle bavulu kapıp yollara düştüm iyi ki düşmüşüm.Genelde planlı programlı giderim,otelimi ayırtırım yok bu sefer terminallerden bulduğum biletlerle ilerledim :)bırak oteli..Aslında rotam Ege'ydi ama yol arkadaşımın babası rahatsızlanınca iptal ettik arabayla geze geze gidecektik başka sefere artık.Ben tabii yeni tatil planı düşünürken kız kardeşim iş için Ankara ya gideceğini söylediği an çok uzun zamandır istediğim ama bir türlü gerçekleşmeyen bu gezinin vakti gelmiştir dedim.Beraber Ankara ya gittik tabii onun işi var ben turis ömer takıldım.Önce yemek için dışarı çıktım otel de yemek istemedim ama bulunduğum yer sıhhiye zaten bilmiyorum çevreyi bir kroki verdiler oda yolları gösteriyor.Fazla da uzaklaşmayayım dedim zaten akşam olmuş neyse buldum bir kebapcı başkada öyle restoran yok hep kebapçı dolu.Dakka bir gol bir daha yemeğim gelmemiş cadde de bir genç kız otobüsten iniyor ya da biniyor çığlıklar atarak saldırıyor bir adama galiba taciz olayı aman ne kadar erkek varsa üşüştü seyre neyse polis geldi de alıp gitti onları ben de yemeğimi yedim.Ertesi gün malum kızlarla buluşma onlardan ayrılınca kaleyi gezmeye gittim müze kapalıydı geç kalmışım.Kuş bakışı Ankara yı gördüm.Ertesi gün sabah erkenden kalkıp kardeşinde işi bittiği için beraber Anıtkabire gittik o kadar duygulandım ki anlatamam kelimeler yetmez.Kütüphanesini gezerken okudukları ,altını çizdiği satırlar,aldığı notlar müthiş etkilendim.Okuduğu bir kitap dikkatimi çekti kayıp mu kıtası diye tesadüfe bakın ki Ankara dan ayrılırken terminalde kitap satanlar vardı bir cep kitap buldum.Atatürk'ün bu kıta üzerine yaptığı araştırma ve çalışmalardan bahsediyor hemen aldım hala okuyorum bitmedi,çok ilginç gerçekten.Anıtkabir gezimizi bitirince otobüs terminalinin yolunu tutup bir Safranbolu otobüsünde yer bulduk.Safranboluya gelince elde valiz kalacak yer bulmak için arnavut kaldırımlı taşlarda ilerlemeye çalışıyoruz.Görünce bayıldım aşık oldum Safranbolu'ya daha önceden bir iki konak adı yazmıştım not defterime doğru Cinci hana gittik sadece bir gecelik yer varmış.Olsun dedik 400 yıllık kervansaray da bir gece kalalım yarına allah kerim :) Safranbolu insanı çok misafirperver,güleryüzlü ve hemen yardımınıza koşuyorlar.Dar sokakları konakları lokumu safranı çarşıları görülmeye değer o kadar çok şey vardı ki.Cimitsiz (susamsız) ya da cimitli simit yedik,bol lokum ikramı karşısında artık almayalım lütfen dedik :)..Golf arabalarını ufak gezi arabaları haline getirmiş bir şirket ,görülecek yerleri size hem rehber hem şöför olan gençler gezdirip gördüğünüz yerler hakkında bilgi veriyorlar.Hatta çok ilginç hikayeler anlatıyorlar,bizim rehberimiz genç bir kızdı.İyi ki gitmişim görmüşüm dediğim bir gezi oldu.Mesela tabakhaneye bok yetiştirmek; deyiminin Safranboludan çıktığını anlattı.Eskiden derileri yumuşatmak için köpek pisliğini kullanıyorlarmış on dakika içinde gelmesi gerekiyormuş yoksa işlevini yitiriyormuş.Ve o köpek pisliğini yetiştirmek için koşarak getiriyorlarmış :). Bir tane daha deyim papucunun dama atılması ; Sahtekarlık hile yapan esnafın dükkanı kapatılıp damına papuç atılırmış.Safranboluya dair o kadar çok şey varki yazılacak en iyisi siz gidin bir görün.Ama Bestami de gözleme yiyin,İmren lokum konakta bir kahve için,Cinci hanı gezin : her oda kapısında bir isim var eskiden esnaf mallarını koyuyormuş o odalara onun için isimlerini kapılara yazmışlar.Cimitli ya da cimitsiz simidini yiyin :) safran alın,salep alın : geziyoruz iplere takılıp kurutmak için asılı patetesler minik minik diyoruzki ilk defa da patates görüyoruz kurutulan meğer onlar salepmiş ;) bu yazı bitmeyecek iyisimi siz bir yolunuzu düşürün Safranboluya...Havalar öyle sıcak ki ne yazmaya ne okumaya mecal kalıyor.Devamı da başka posta kalsın bir de 500 tane foto çekmişim azar azar şöyle iç açıcı olanları yayınlarım :)