2 Ocak 2011 Pazar

Nasıl anlatsam,nerden başlasam..

Çoook güzel bir haftayı geride bıraktım.Günler su gibi akıp geçti ama tadı damakta hala..Hani çok güzel bir yemek yersiniz tadı damağınızdan günlerce gitmez ya işte öyle birşey..Tam oniki kişiydik ama ailenin yarısı yoktu yine de :) onlarında kulaklarını çınlattık.Çarşamba sabahı erkenden büyük bir kahvaltı sofrasından sonra yola çıktık.Üçbuçuk saat süren yolculuktan sonra Grachen'e vardık.Gördüğümüz manzara karşısında herkesin yüzünde bir mutluluk vardı.Masal diyarına gelmiş gibiydik bizlerde yedi cüceler ;)..Kanton Wallis sınırları içinde bir yerleşim yeri etrafı dağlar ve ormanla çevrili yılın her mevsiminde ayrı güzel,yürüyüş için,kayak sporları için her daim turist akınına uğrayan bir yer.Biz altı odalı bir Chalet kiraladık tam ormanın başladığı yerde :) Chalet tamamı ya da büyük bir kısmı ahşap ev tipi özellikle bu bölgede çok yaygın hatta bazı yerlerde sadece bu ev tipine izin varmış.Grachen Zermatt'la Saas Fee arasında kalıyor.Chaletimize yerleştik sonra yürüyerek şehre inip biraz gezdik.Akşama da kendimize spagetti partisi yaptık :) bulaşık makinesi yoktu birtek bizde ilk akşam kızları biraz pohpohlayıp bulaşıklara yolladık,onlar şarkı söyleyerek üç kız :) bulaşıkları yıkadı..En küçüğümüz minik kuzu çalar saatimizdi.sabah süt saati gelince herkesi ayağa dikti zaten ;) Ertesi gün Zermatt'ı görmeye gittik.Oraya arabayla girmek yasak koruma altına alınmış.Belirli bir bölgeye kadar arabayla gidip park ediyorsunuz sonra trenle oraya ulaşıyorsunuz.Zermatt çok ünlü bir yer yine hem yürüyüş hem kış sporları için çok turist geliyor birazda daha çok zenginlerin yoğun tatil yeri,biraz pahalı herşey.Zermatt ünlü Matterhorn dağının kuzey yönünde bir yerleşim yeri,Matterhorn dağı dünyaca ünlü bir dağ,üçgen piramit şeklinde 4478 m. yüksekliğinde Alplerin en yüksek dağı artık markalaşmış.Doğu-batı ve kuzey yönü İsviçre sınırlarında,güney yönü İtalya sınırları içinde.Bu dağın fotoğraflarını çekmek için dünyanın her yerinden fotoğrafçılar gelir.1857 yılından itibaren birçok tırmanış yapılmış ama çoğu ölümle sonuçlanmış.O yıllardan bugüne kadar 450 dağcı hayatını kaybetmiş.Tüm gün gezdik bol foto çektik bende benim pek iyi olmasada ufak makinemle biraz çektim sizler için.Şimdi sizi fotolarla başbaşa bırakayım biraz.

Grachenden birkaç kare

Zermatt'tan birkaç kare

Ünlü Matterhorn dağı

Fotoların yüklenmesi biraz zaman alıyor şimdilik bu kadar gerisi başka yazıya kalsın :)
Sevgiler...

1. Enfes...
    Yeni yılla başlayan keyfin hep sürsün sevgili Asis, sevdiklerin hep yanında olsun...

2. Teşekkürler Leylak'cım hep beraber :)sevgiler.

3. Asicim ne güzel tatil olmuş.yaşamın hep böyle güzel tadı damağında olsun,bende çoook ösledimmmmmm...

4. Mamilacım senin deeee,çoook öpüyorum.

5. Oooo yeni yila bundan daha iyi bir baslangic olamazdi heralde, fotolar harika ozellikle evlere bayildim :)
    Butun bir yil senin ve sevdiklerin icin boyle guzel gecer umarim.

6. Meral'cim bence de iyi bir başlangıç oldu.Sana da güzel bir yıl olması dileğiyle sevgiler.

7. Benim amcam bir Zermat´da bir otelde calismisti. Gönderdigi fotograflarin arkasinda hep bu fon vardi.Kücüktüm o zamanlar. Isvicre``yide dag zannediyordum galiba:) cünkü ne zaman isvircre dense aklima ilk Zermat gelir.
    Bizim planlarimizin arasinda da vardi böyle bir gezi ilerki zamanlar icin sanki benim icin bir rehber yazisi oldu bu sevgili asis.
    Yeni yilinda hep böyle güzel gecsin:))

8. sevgili Sünter inşallah gezinizi yaparsınız gerçekten görülmeye değer yerler.Sana da güzel bir yıl olsun,sevgiler.

9. Hoş geldin hoşluklarla geldin canom.Umarım tüm yılın böyle enerjik ve mutlu geçer.Yazdıklarından çok mutlu bir noel tatili geçirdiğin anlaşılıyor.Umarım her günün ardından aklında lezzetli anlar kalır.Bizde eni özledik sevgilerimle.Unutuyordum resimler harika görünüyor.

10. Gülay'cım hoşbulduk :)hep beraber keyifle geçsin,öpüyorum.

11. Asisim süper bunlar, eğlendiğine , keyifli bir tatil geçirmene çok sevindim ve bir gün oraları görmeyi diledimmmm....

Çook öptüm...Yeni yıl güzel başlamış aynen devam etsin

12. Asis'cim Yeni Yil'a böyle güzel bir yerde hem de ailenle birlikte girmen harika. Cok güzel bir baslangiç yapmissin, gerisi de böyle güzel gelsin diyorum. Sevgiler Hint Okyanusu, Reunion Adasi'ndan...

13. Lale'cim inşallah yolun düşer birgün buralara ;)öpüyorum.
    ..................
    Figen'cim başlangıçı iyi yaptık :)devamıda gelecek inşallah..Sen de eminim güzel girmişsindir Reunion Adasında,sevgiler...

14. harika fotolar harika anılar
    2011 yılın da hep böyle güzel geçsin
    sevdiklerinle birlikte iyi bir yıl diliyorum canım

15. Maviannecim teşekkürler,hep beraber.Öpüyorum.

16. Asisciğim,,
    hakikaten masal diyarı gibi,
    ne iyi ettin gittin ve ne iyi ettin
    bizle paylaştın,ömür garip bir şey,oralara gidermiyiz gitmezmiyiz bilemem ama dünya göziyle fotodan da olsa görmek büyük bir zenginlik.çok çok sevgiyle öpüyorum..Mutluluğun daim olsun.

17. Balkahvem bellimi olur belki yolun birgün düşer :) çok öpüyorum...

Hoşgeldin :)içinden geldiği gibi...