15 Ekim 2010 Cuma

İstanbul'da Bir Kırmızı Lale




Bir konuk ağırlayayım dedim bloğum da..
Misafir ol gel bana börekler açarım sana dedim
demesine de misafir geldi ne börek var ne çörek.
Börek kısmı yan yattı anlayacağınız ama birgün elbet
telafi ederim ben..ederim :)
Sevgili Laleninbahçesi'ni tanımayan yok artık sanırım.
Evet misafirim Lale hazır konuk olmuşken muhabirliğe özendim
bak şimdi , zor işmiş gerçekten öyle röportaj yapmak.
Artık ne becerebildiysem ben sordum o da tüm
her zaman ki en doğal haliyle ve içten cevapladı.

1-Lale her daim mutlu bir Lale midir ?
-Mutluluğu bir emir telakki eder :)) Her daim mutlu olmak tabiî ki imkansızdır. Ama bardağın hep dolu tarafına bakarım.Özel olarak mutluluk peşine düşmem. Zaten hiç uç isteklerin insanı olmamışımdır. Bir de içimde , nedeni bilemediğim bir coşkuyla yaşarım.Bu coşku beni hep diri tutar.. Valla zor bi soruydu be Asisim
2-Fobin var mı ?
-Fobim olmaz mı… en başta geleni yakınlarımı kaybetme korkusudur. Bazen beni hasta edecek dereceye getirdiği zamanlar olmuştur. Bir de bizim evde ben tv li odadaysam belgesel açıl(a)maz , bir yerden o uzun hayvan başını uzatıverir. Durur durur ben odaya girince hoop çıkar…
3-Kompleksiz bir görüntü çiziyorsun kendi içinde yaşadığın dışa yansıtmadığın bir kompleksin var mı ?
-Hiçbir kompleksim yok ama olsun isterdim heheh daha doğrusu Zuz isterdi… böylece kendimi biraz kilolu hisseder , diyet yapardım… Buz dolabımın üstünde ben tombikde güzelim yazan bir magnet vardır hatta…


4-Seni en çok mutlu eden şey ?
- Akşam olup da dördümüz evde oluyoruz  ya , işte o zaman benim kendimi en mutlu hissettiğim zamandır. Buna şimdi bir de Cancan’ın Ciciaaaa diye bağırması eklendi
5-Blog dünyasın da popülersin bu nasıl bir duygu yaratıyor sen de ?
-Valla ne yalan söyleyeyim kendimi çok ama çok iyi hissettiriyor. Hele dışardan bloğumu okuyanların, tanışmak istemesi , özel mail atması bunu tavan yaptırıyor. Daha dün kızlarınızla aynı yaşlardayım diye başlayan çok hoş bir mail aldım. Bir genç kızdan...Popülerlik değil de uzun zamandır blogda olmaya bağlıyorum.Beş yıl olmak üzere neredeyse.


6-Düşüncelerine yaşam tarzına ters düşen insanları nasıl uzak tutarsın kendinden ?
-Benimle aynı düşüncede olmayan, hayat tarzlarımız farklı insanlarla olmak hayatımı renkli kılıyor… Ama çok çok aykırı örnekleri hemen ignore ediyorum, facebook ağzıyla. Hayatımda hiç tutmuyorum hayatıma hiç almıyorum….
7-Seni üzecek ya da sinirlendirecek bir yorum aldın mı ?
-Beni üzecek sinirlendirecek bir yorum hatırlamıyorum… Bazen densizler çıkabiliyor , onların yorumlarını silmiyorum bile, gülüp geçiyorum…
8-Bloga yansıtmadığın daha özellerin var mı ?
-Valla geçenlerde kocam- Lale, kuru fasulye yediğimizi bile yazmışsın dediJ. Aile gizliliğimizle ilgili şeyleri yazmıyorum tabi… Kızların öğretmen olduğunu düşünürsek bir veli bir öğrenci bir yerden buluyor nasıl oluyorsa… Ama genelde yaşıyorum yazıyorum…Burası benim gerçek günlüğüm.
9-Kendine bir soru sor desem ne sorar ve nasıl cevaplardın ?
-Zaman zaman kendime sorduğum bir soru.. Acaba daha ne kadar blog yazarım… Beş yıl oldu… ve hayatıma çok şey kattı… en başta sizleri…
10-Sadece kendin için bir dilek dilesen ne olurdu ?
-Ben hiç sadece kendim için bir şey dilememişim , şimdi aklıma geldi. Ama bir kitap-cafem olsa ne iyi olurdu… sonra Cunda’da bir taş evim… Amasra’da terası denize bakan bir çatı katım sonra ay bu soruyu sormayacaktın Asiscim :) Şaka bir yana hep sağlıklı olmak isterim ki, hayatın tadını çıkarabileyim, sevdiklerimle keyifle yaşayabileyim.Ama bak bunun yanında yukardakilerde olsa ne güzel olur heheh.
11-Birgün tüm blog yazılarının bir kitap haline gelmesini ister miydin ?
-Tüm yazılarım olmasa da , bu dünyadan bi de Lale geçti kabilinden olacak kadar isterim tabiî ki…
12-Herşeye rağmen hayat güzeldir diyenlerden misin ?
-Bu zor soru be Asisim, hayat sevdiklerinle güzel, sevdiklerinle yaşanılır… Her sabah şükrediyorum bu günde sağlıkla , ailemle uyandım, nefes alabiliyorum diye… ve gülümsüyorum… dönüp O’ da bana gülümsüyor… Bazen dalaşıyoruz , kavga ediyoruz ama hayatı alt etmenin yolu onu altına almaktır ilkesi ilkemdir HİÇ ŞAŞMAZ.

13-Okuduğun kitaplardan şimdiye kadar en etkilendiğin kitap hangisi ?
-Çok okuyorum biliyorsun… en büyük zevklerimden olmazsa olmazlarımdan…Bir kitap okudum hayatım değişti diyenlerden değilim ama  Latife Tekin’in Sevgili Arsız Ölümü en sevdiğim kitaplar arasındadır. Ölüm döşeğinde bile Azraille pazarlık yapan o kadın beni hem çok güldürdü, hem çok kızdırdı hem çok ağlattı. Bir de Ölü Ozanlar Derneği var… Nerede , kiminle olursan ol kendin kalmayı bana öğreten, temkinli olmayı kulağıma küpe den bir kitaptı O da...
14-Konuğum olduğun bu çok keyifli sohbeti  benimle paylaştığın için çok teşekkürler Lale'cim.
-Çok teşekkür ederim çok hoş bir anı oldu benim içinde...Hayatıma kattığın her şey için, renklerimden biri olduğun için çok teşekkür ederim sana.



9 yorum:

  1. Canım Asis, resmimizi görünce hatırladım, ne güzel bir gündü. İlk Türkiye ziyaretinde tekrarlayalım.

    Benim içinde çok hoş bir anı oldu, çok çok teşekkür ederim yeniden...

    Öptüm çok çok

    YanıtlaSil
  2. Lale'cim ben teşekkür ederim asıl konuğum olduğun için,öptümmm.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir röportaj olmuş. Keyifle okudum.
    Evet laleyi tanımayan yok nerdeyse :) İyi ki de tanımışız...

    YanıtlaSil
  4. Asisciğim ne güzel röportaj olmuş,
    senin mesleğin gazetecilikmiydi:)
    aslında arada biz blog arkadaşları birleşip bir araya gelebilsek ve kendi aramızda söyleşilerimizi kaleme alsak umarım senin bir daha gelişine ayarlıyalım ne dersin sevgiler canım:))

    YanıtlaSil
  5. Cok hos bir röportaj olmus. Lale hanimi tanimiyordum, bu vesile ile blogunu takip edecegim.
    Bence bu seriye devam et... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Heyyyy
    bu ne güzel bir sürpriz
    çok zevkle okudum.
    Eski arkadaşları anımsadım:))
    lale ve cevaplar
    asis ve sorular çok etkileyici olmuş
    her ikinizi de kutluyorum..
    devamını keyifle bekliyorum...
    çok öptüm..

    YanıtlaSil
  7. ben bunu nasıl olmuş da kaçırmışım
    çokkk özür diliyorum
    o günlerde doğumgünü sarhoşuğunfaydım herhalde
    harika bir röportaj olmuş
    ikinizi de çokkk öpüyorum
    iyiki sizi tanımışım

    YanıtlaSil
  8. ben de isterim, herhalde mavianne de ister :D Lale abla Cunda da taş ev istemiş, ne güzel kardeşinin oldu. Çok hoşuma gitti. Ben de bugün eski yazılarımı okudum . Yüksek lisans itemiyor da değilim demişim 2 yıl önce yerine geldi çok mutlu oldum :D Sevgiler

    YanıtlaSil

Hoşgeldin :)içinden geldiği gibi...

LinkWithin

In Verbindung stehende Pfosten mit Thumbnails